Fredag.

Sitter i min lägenhet nu. Det är fredag och det brukar betyda en öl och fötterna på bordet. Men inte idag, nä inte dem senaste två veckorna heller. Det är något som tynger mig och jag vet vad.. Det är denna lägenheten.
Jag har alltid varit mycket nöjd med lägenheten, den har fått mig att känna mig ung. Efter en heldag med möten, skjorta, COOP medmera-kort, stanna för rödgubbe så har jag alltid kommit hem till min lilla etta och det ligger smutstvätt, en halv goda-ost under soffan och annat som bara skriker VäxUppFörFan!
.
Men nu är den uppsagd och jag ska röra på mig. Jag ska röra på mig in i samboskapet, in i klippa gräsmattan, diska, fälla ner toalock, hänga kläder i gardroben och allt vad det innebär.
.
Men fakk datt, det kommer bli najs också. Kunna gå barfota inomhus utan att en 4 veckor gammal salamimacka fastnar mellan tårna och mat i kylen.
.
Allt detta snack om mat har gjort mig hunrig. Nää ska se vad som finns under soffan idag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0