Födelsedagspresent!!

Jag fyllde som bekant år i lördags. Mamma ringde mig och sa att hon hade fixat min födelsedagspresent och det var bara att komma och hämta den. Hon sa det med en röst som påminde om dr Evil i Austin Power filmerna. Sen följdes det med ett skratt som rös till i hela ryggraden. Vad är det nu han jag tänka men brydde mig inte märkant, jag skulle få en present ju. Kan det vara en ny cykel? en resa? köksTV kanske?. Ja det kunde vara vad som helst. Mamma har alltid varit bra med det här med presenter. Jag satte mig i bilen och körde dem 10 km/h för snabbt som har blivit en dålig vana för mig. Körde på en fågel, begravde inte den. Siktade i stället på två nya fåglar på trottoaren, missade. Skitsamma tänkte jag och körde vidare mot morsan. Ledig parkering precis utanför morsan port. Jag kom på mig själv nynandes på "It´s gonna be a good day". 
Morsan öppnar dörren och jag ombeds att stiga in. Slå dig ner så ska jag hämta din present. Jag sparkar undan katten från MIN favorit plats, Ja det var en sådan dag då jag ansåg att människan var det högre vässendet. Mamma tröstar Nisse som är katten som råkade få en alldeles för hård spark och flög in i elementet för två sekunder sen innan hon räcker över "Presenten"




Jag: Vad fan är detta?  När hon räcker över den fulaste teckning jag sett.
Morsan: En katt!
Jag: Vad menar du med detta??
Morsan: Mellan du var två och tretton år fick jag bara teckningar och fula jävla skålar som du gjort i slöjden. Hur jävla glad tror du jag var då?? Jag önskade mig en ny klänning, fick en ful jävla smörkniv.
Jag: ja men. jag var ju..
Morsan: Vänta lite. Jag ska bara hämta en sak som jag täljde i morse. Det kommer bli din julklapp..
Jag: .....
Morsan: Payback it´s a bitch...

Kommentarer
Postat av: ewa

tack Martin det värmde ett moders hjärta

2011-07-27 @ 10:52:03
Postat av: Kaka.

hahahaha:) Skön Mamma!!

2011-07-27 @ 11:01:59
Postat av: Helena.

hahahaha, hon blev genast min idol. :D

2011-07-27 @ 19:53:20
URL: http://helenaskog.blogg.se/
Postat av: födelsedagspresenter

Vilken kul födelsedagspresent! ;)

Fin blogg.

2011-10-30 @ 16:25:52
URL: http://fodelsedagspresenter.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0